UNITiD wordt Hike One

31-10-2017 (21:15) - Bureaus

Per 1 november 2017 gaat UNITiD verder onder de naam Hike One. Na negen jaar is het digitale productontwerpbureau toe aan een nieuwe naam die beter past bij hun manier van werken en de expertise die ze in huis hebben. Bovendien richt Hike One zich steeds meer op innovatieve projecten, waarbij een naam hoort die dat beter uitdraagt.


2008

Even terug in de tijd. In 2008 ontstond UNITiD, oftewel: UNIT van interactie designers, het vak van oprichters Rick le Roy en Matthijs Collard. ‘Digitaal ontwerp was toen nog vooral een deliverable business. Ontwerpers werkten in hun studio om, na een aantal weken research, een concept of het eindproduct te presenteren’, zegt Matthijs Collard. ‘Daar is nu geen sprake meer van. Wij werken nu juist nauw samen met de klant en gebruiken iteratieve methodes voor productinnovatie.’


Durven experimenteren

'Innoveren is experimenteren,' zegt Rick le Roy. 'Het verleden biedt daarbij nauwelijks houvast voor de toekomst. Start-ups en corporates moeten op ontdekkingsreis als ze nieuwe markten willen veroveren. Hike One helpt daarbij met beproefde ontwerpmethodes, waarmee je sneller leert welke ideeën wèl of juist niet werken. Zo komen we met weinig risico snel tot producten die je graag wilt gebruiken.’ 

Waarom Hike One?

UNITiD groeide in negen jaar uit tot een grote speler met meer dan 60 interactie- en visueel ontwerpers, projectmanagers, copywriters en strategen. Nu gaat het bedrijf dus verder onder een nieuwe naam. ‘Hike in de nieuwe naam verwijst naar de avontuurlijke ontdekkingstochten door onontgonnen terrein die wij als designers dagelijks ondernemen’, legt Matthijs Collard uit. ‘Daar zijn wij op ons best, we worden blij van grote problemen. Die maken ons nieuwsgierig, dwingen ons om nieuwe dingen te leren. One staat daarom voor onze ambitie om ‘first in class’ te zijn.’


Media

Marketing

Economisch