Vruchtvlees verantwoordelijk voor rebranding RealtimeBoard

19-03-2019 (15:57) - Bureaus

Vruchtvlees werkte de afgelopen maanden in het geheim aan de strategische rebranding van RealtimeBoard, inmiddels omgedoopt tot Miro. De online tool wordt al door 2 miljoen mensen gebruikt. Bovendien kiezen Netflix, IKEA en Twitter voor Miro.


Voor de rebranding werd er nauw samengewerkt met Miro-teams in Silicon Valley, Perm en Amsterdam. 'Als eerste product in deze markt had de naam RealtimeBoard nog een duidelijk doel', vertelt Yegor Korobeynikov, Sr. Manager, Brand Experience bij Miro. 'Maar nu we opschalen, past de naam en de brand identity niet meer bij onze visie.'


De nieuwe naam refereert onder meer aan de Spaanse schilder Joan Miró. 'Daarnaast sluit de naam aan bij het product dat we al in de markt hebben gezet.'


onderzoek

Om de tool na de rebranding nog beter aan de man te kunnen brengen, werd er uitgebreid klantenonderzoek gedaan. 'Het was belangrijk om het product en de gebruikers heel goed te leren kennen, naast het gevoel dat het merk oproept', aldus Yira Rodriguez Garcia, project manager bij Vruchtvlees.


'We spraken met meerdere stakeholders en gebruikers over de hele wereld en kwamen erachter dat Miro mensen aansprak omdat het zo'n toegankelijk en ondersteunend merk is', vervolgt Rodriguez Garcia. 'Deze inzichten hebben we meegenomen in het creatieve proces, zodat we een nog sterker brand neer kunnen zetten.' 


Media

Marketing

Economisch