Wellwood verzorgt strategie en campagne voor Naïf Natural Skincare

17-02-2020 (12:23) - Bureaus

Brand & demand agency Wellwood verzorgt de merkstrategie en -identiteit, de campagnestrategie en de invulling ervan voor Naïf Natural Skincare. De Nederlandse producent van natuurlijke huidverzorging voor baby’s, vrouwen en kinderen kreeg afgelopen zomer nog een miljoeneninvestering en wil na de eerste vijf succesvolle jaren meer focus aanbrengen en sneller groeien. NaÏf is nu onder meer te zien rondom programma’s op RTL en Talpa.
 
Naïf wil de wereld van cosmetica veranderen door de meest natuurlijke huidverzorgingsproducten te maken. Deze moeten vriendelijk zijn voor de huid en de natuur. Het merk is opgericht door de twee jeugdvrienden Sjoerd Trompetter en Jochem Hes.
 
Johem Hes: “Sjoerd en ik kennen elkaar al sinds de studententijd en toen we tegelijkertijd vader werden kwamen we letterlijk met onze handen in de babyverzorging terecht. Het viel ons op dat er veel chemicaliën gebruikt worden. Dat wil je niet op je huid, laat staan op een babyhuid. Verder ontbrak het naar ons gevoel ook aan een mooi product, iets wat je graag als kraamcadeau wilt krijgen. We brachten deze twee inzichten samen en zo werd Naïf geboren.”
 

Merkstrategie

Voor de merkstrategie is Wellwood teruggegaan naar de essentie van het merk. Mark Rooker, creative director Wellwoord : “Wat hun producten bijzonder maakt is dat ze de meest natuurlijke huidverzorgingsproducten willen maken die er zijn. Niet alleen qua ingrediënten maar ook qua verpakking, distributie en eerlijke communicatie. Dit verhaal willen we vertellen op een eerlijke en sympathieke manier. Daarbij willen we het merk en het product zo dicht mogelijk bij elkaar brengen. De verpakkingen zijn immers het meest prominente medium.” 

 


Media

Marketing

Economisch