Wenneker Group breidt uit met startup Yung Film

04-04-2019 (09:30) - Bureaus

There is a new kid in town: Yung Film. Een nieuwe videoproductiestartup gericht op millennials-content, opererend onder de vlag van de Wenneker Group. Esther Ris en Lars Brink leiden het bedrijf. Ze hebben beiden de overstap gemaakt van muziekplatform XITE, waar zij content-campagnes ontwikkelden voor onder andere Levi's, KPN & Bacardi.


Afgelopen maand produceerde Yung Film de eerste content-campagne voor Nike met Kids Creative Agency in Berlijn. Alle content werd vervolgens gedistribueerd via influencers en de social channels van Zalando Germany.


Lars Brink, Creative Director: 'Yung Film werkt met jonge filmmakers die de beeldtaal van hun generatie spreken. De ervaring met hedendaagse cultuur hebben deze makers opgedaan door het maken van videoclips en social content. Zij snappen de spelregels van de social platformen en werken multidisciplinair: teams zijn kleiner en schakelen snel.'


herkenbare campagnestijl


'We dagen de klant uit om nooit zomaar één video te schieten', vult Esther Ris, Managing Director Yung Film aan. 'Maak ook meteen een 'swipe-up-video' om het product te kopen, een gifje voor de website en style foto's voor de Insta-feed. Dit is niet alleen efficiënter, de uitingen zijn dan ook meteen in dezelfde herkenbare campagnestijl gemaakt.'

 


Maurice Wenneker
, Founder & Creative Director Wenneker Group: 'Wij zijn ontzettend blij met deze uitbreiding. Het is de missie van de Wenneker Group om mensen in beweging te brengen door middel van relevante content. Met onze nieuwe startup Yung Film kunnen we dat nu ook specifieker doen in een traditioneel moeilijk te vangen doelgroep: jongeren en jongvolwassenen. Lars, Esther en hun team weten als geen ander hoe je die content maakt en hoe je ze optimaliseert voor alle online kanalen.'

Nike Going Bigger from Yung Film Agency on Vimeo.


Media

Marketing

Economisch