WPP's Kantar van start met Analytics Practice

15-05-2018 (22:21) - Bureaus

Kantar - onderdeel van WPP en specialist op het gebied van data, onderzoek en advies - start een speciaal Analytics expertisegebied om klanten via diepere inzichten beter te kunnen helpen hun (groei)doelstellingen te behalen. Met Analytics Practice integreren we de analyse-capaciteiten binnen Kantar en worden klantdata, data van derde partijen en zelf verzamelde data samengebracht om consumentengedrag te begrijpen en te voorspellen.

 
In Nederland wordt het Kantar Analytics-team geleid door Job van den Berg. Met zijn team aan data-analistenen -consultants ondersteunt hij opdrachtgevers bij complexe vraagstukken. Van den Berg: “Analytics is de volgende stap in marktonderzoek. Niet meer alleen data verzamelen, maar scherpere inzichten leveren door verschillende databronnen aan elkaar te koppelen en consumentengedrag te voorspellen. Adviezen worden scherper en concreter door onze Analytics oplossingen. Met ons team van data-analisten lossen we samen met de klant complexe vraagstukken op, kunnen we mechanismen beter begrijpen en kijken we op welke manier organisaties hun doelen nu en in de toekomst kunnen behalen (foresights).”
 
 
 
 
 

Media

Marketing

Economisch