A Soldier is a Soldier

23-07-2021 (09:30) - Campagnes

Karmarama, onderdeel van Accenture Interactive, kondigt haar nieuwste wervingscampagne voor Capita voor het Britse leger aan, getiteld 'A Soldier is a Soldier'. De campagne laat zien hoe in het Britse leger soldaten worden gedefinieerd door hun vaardigheden, niet door hun geslacht, en laat zien dat het leger een inclusieve werkgever is met gelijke beloning naar rang, en gelijke verwachtingen voor alle soldaten.
 
Met de campagne wil het leger laten zien dat het zich blijft inzetten voor een evenwichtige verdeling van mannen en vrouwen en dat het leger niet alleen een gevechtsomgeving is. In het leger word je niet gedefinieerd door je geslacht, maar door de vaardigheden die je meebrengt en hoe goed je je werk doet. Dit jaar wil het leger meer vrouwen aanmoedigen om zich bij het leger aan te melden. Momenteel zijn 9,8% van de vrouwen in het Britse leger en 14,2% van de vrouwen bij de reservisten vrouw.
 
A Soldier is a Soldier' is een geïntegreerde campagne in de bioscoop, video-on-demand, radio en sociale media. De 60" film, verteld door vrouwelijke soldaten in dienst, opent met een soldaat die zich afvraagt "hoe het is om een vrouwelijke soldaat te zijn?", waarbij de verteller uitlegt "Ik zou het niet weten", omdat in het leger een soldaat een soldaat is. De stemmen van de echte vrouwelijke soldaten vertellen opvallende beelden, die beginnen met een wond die bijeen wordt gehouden met hechtingen die 'goed voor een vrouw' spellen, terwijl de verteller uitlegt dat "niemand me 'goed voor een vrouw' noemt als ik degene ben die ze dichtnaait".  
 

Credits

Project Name: A Soldier is a Soldier

Client: Capita for the British Army
Client Name: Siobhan Penrose, Capita for the British Army
Client Job title: Head of Marketing

Creative Agency: Karmarama
Chief Creative Officer: Nik Studzinski
Executive Creative Director: Adam Kean
Creative Directors: Meigan Brown, Tobias Owen
Head of Planning: Amy Gilmore
Planning Director: Rhonwen Lally
Creative Producer: Cydney Chadwick
Head of Design: Simon Wakeman
Deputy Head of Design: Josh Lowe
Producer: Ben Honour
Production assistant: Georgia Middleton
Chief Client Officer: James Denton-Clark
Deputy Managing Director: Zoe Eagle
Account Director: Will Bright
Account Manager: Joe Bowen-Hall
Account Manager: Murray Borthwick

Production Company credits: K-Studios
Director: Hannah Berry George
Producer: Angelica Polonczyk and Beverley Wells (Post Producer)

Executive producer: Jon Harvey
Production manager : Grace Matthews
Director of Photography: Kia Fern Little
1st AD: Janine Frank
Offline Editor: Ryan Robinson

VFX: nineteentwenty
VFX Supervisor: Chrys Aldred
Colourist: Kai van Beers
VFX Producer: Paul Branch

Sound: 750 MPH
Engineer: Mike Bovill