Absolut Vodka: #thisisourhouse

19-09-2017 (16:08) - Campagnes

You may be black, you may be white, you may be Jew or Gentile... It don’t make a difference in our house.’ In 1987 verwoordde Chuck Roberts de waarden van de housecultuur. Vandaag, precies dertig jaar later, lanceert Absolut Vodka de campagne #thisisourhouse, die ons herinnert aan deze waarden. Samen met vijftien iconen uit het Amsterdamse nachtleven maakt het merk een klinkend statement: op de dansvloer is iedereen gelijk.


De campagne, een concept van reclamebureau First Day of Spring, trapt af met een krachtige campagnevideo waarin de nachticonen – onder wie dj Shinedoe, eigenaar van The Amazing Agency Robbie Baauw en Mirik Milan, nachtburgemeester - aandacht vragen voor het fundament van housecultuur: gelijkheid, inclusiviteit en vrijheid van expressie. Dat doen ze aan de hand van de tekst van Chuck Roberts.

kracht van de nacht

“De tekst van Roberts is tijdloos en laat de mooiste kracht van de nacht zien,” vertelt Milan. “Eigenlijk is het een geschiedenisles voor een jonge generatie ravers. Zijn woorden geven aan waar housemuziek vandaan komt en dat het gestoeld is op diversiteit en inclusiviteit. En dat is de kracht van de nacht!. We doen het samen en staan open voor iedereen!”