Amstel Bier: lekker van zichzelf

18-04-2018 (14:49) - Campagnes

In de allernieuwste Amstel campagne draait het maar om één ding: de smaak van Amstel Bier. Het draait niet om de marketing, niet om een nieuwe verpakking. Niet om een nieuw logo of een nieuw krat. De campagne gaat live met een commercial via de social media kanalen van Amstel en is vanavond ook voor het eerst te zien op de Nederlandse televisie. 
 

terug naar het hart

David Lette, marketing directeur Amstel: “We lanceren een campagne waarmee we terug gaan naar het hart van Amstel. Het merk dat gaat over voor jou en mij en over de gewone mens, en dat iedereen kan zijn wie hij of zij is. Het gaat bij Amstel niet om de buitenkant, het gaat om de binnenkant. Zo kijkt Amstel naar mensen, zo kijkt Amstel naar bier. Dit wordt in de commercial uitgedragen door verschillende Amstel drinkers, geen ingehuurde modellen, maar de échte Amstel drinker. Mensen zoals ze bij elkaar waren tijdens De Vrienden van Amstel LIVE!”
 
In de commercial vertellen verschillende Amstel drinkers wat Amstel allemaal niet is: dat Amstel bier niet hip, niet stoer, niet cool en al helemaal niet episch is. ‘Ben je besodemieterd.’ Het gaat ze om de smaak van het bier en die is lekker van zichzelf. 
 

credits

Opdrachtgever: HEINEKEN Nederland
Verantwoordelijke bij opdrachtgever: David Lette, Josefien Olij, Steven van Leeuwen, Friederike Offermanss 
Bureau: INDIE Amsterdam
Creatie: INDIE Amsterdam
Producer: INDIE Amsterdam
Account: INDIE Amsterdam
 
Productiemaatschappij: Hazazah
Regisseur: Krijn van Noortwijk
D.O.P.: Kevin Kimman
Producer: Margreet Ploegmakers
Editor: Fatih Tura
Geluid: REC sound
Muziek: Nando Eweg
Post productie: Smoke and Mirrors