ASN introduceert het Databeessie
07-05-2018 (15:47) - Campagnes
ASN Bank komt met een nieuwe (online) campagne die de impact van duurzaam bankieren tastbaar maakt. Om dit over het voetlicht te brengen introduceert ASN Bank een nieuw dier in de fabelcampagne: het Databeessie.
Het beestje rekent de harde cijfers achter duurzaamheid voor en vertaalt in tastbare vergelijkingen. Om zo te laten zien hoe geld bij ASN Bank gelukkig maakt. Op verschillende social & digital platforms demonstreert het Databeessie wat geld bij een duurzame bank voor het klimaat doet.
Selmore maakte in samenwerking met Ambassadors een animatie waarin het Databeessie laat zien wat €1.000 op een duurzame rekening bespaart aan CO2-uitstoot.
credits
Creatie : Sam de Greef en Hannah Mulder
Creatieve directie : Diederick Hillenius
RTV Producer : Kitty Slagter
Projectmanager : Jorieke de Jong
Strategie : Anja Froeling
Klant verantwoordelijk : Renée Ras
Productiemaatschappij : Ambassadors
Creative director : Vincent Lammers
Producer : Bo Kops en Marissa van Zandvliet
Sound designer : Rens Pluym
Composer : Sebastiaan Roestenburg
Lead Designer : Maureen van Hout
Design : Iris van den Akker
2D Animatie : Iris van den Akker en Danny Merk