Astronaut Karen Nyberg deelt kijk op de wereld voor Polestar

21-10-2021 (10:37) - Campagnes

Polestar heeft een nieuwe wereldwijde merkcampagne gelanceerd waarin de levensveranderende ervaring van astronaut Karen Nyberg centraal staat. Toen ze vanuit de ruimte naar de aarde keek stelde ze zich de vraag hoe we de aarde kunnen beschermen terwijl we blijven genieten van het leven. De campagne benadrukt de toewijding van Polestar op het vlak van duurzaam design en innovatie.

"We staan op een kantelpunt waarbij klimaatverandering geen theorie meer is. De transportsector speelt een belangrijke rol op het gebied van vervuiling, maar dat kan veranderen. We zijn ervan overtuigd dat de sensatie van autorijden, de schoonheid van een goed design en technologische innovatie niet ten koste hoeven te gaan van onze planeet. Met deze campagne erkennen we dat we deel uitmaken van het probleem en dat we ook de kracht hebben om dingen te veranderen. Wij vinden dat duurzaamheid voorop moet staan en werken hard om de negatieve milieu-impact van onze auto's te minimaliseren, terwijl we ontwikkelen richting nul uitstoot", zegt Åsa Borg, Head of Marketing bij Polestar.
 

Polestar 0

Polestar erkent dat elektrificatie een startpunt is, niet het einddoel, en kondigde eerder dit jaar het project Polestar 0 aan. Het project heeft als belangrijk doel om tegen 2030 een klimaat neutrale auto te creëren door de emissies in de toeleveringsketen en de productie te verminderen.
 
De campagne is tot stand gekomen in nauwe samenwerking tussen het creatieve team van Polestar en het wereldwijde creatieve collectief Forsman & Bodenfors. De campagnefilm is opgenomen in Zweden, op het eiland Gotland en in Stockholm. Voor de creatives achter het idee was het persoonlijke verhaal van Karen Nyberg een grote inspiratiebron.