Auto.nl tovert bushokje om tot tijdelijke vestiging voor OV-mijders

09-07-2020 (12:04) - Campagnes

Auto.nl heeft een bushokje op het Rembrandtplein in Amsterdam omgebouwd tot een tijdelijke vestiging voor ‘ov-mijders’. Met de ludieke actie wil het bedrijf een snel alternatief bieden voor OV-mijders.
 
De afgelopen maanden steeg de verkoop van occasions met 93 procent, aldus Auto.nl. Volgens de webshop waren dit vooral mensen die niet meer met het openbaar vervoer wilden reizen. Door middel van een groot touchscreen in het bushokje kunnen reizigers binnen enkele minuten een auto bestellen. Het bestelproces is volledig digitaal. 
 
Auto.nl bood in maart 700 zorgverleners gratis vervoer aan als alternatief voor het openbaar vervoer. Toen een aantal van hen na afloop van de actie #zorgheldenauto aangaf nog steeds niet met het openbaar vervoer te willen reizen, ontstond het idee voor de campagne voor OV-mijders. De campagne is ontwikkeld in samenwerking met Mannenmedia en Sage+Archer.