Bol.com lanceert 'De winkel van ons allemaal'

06-11-2018 (15:49) - Campagnes

De nadruk ligt daarbij vooral op de rol die producten van bol.com kunnen vervullen. 'Je koopt een gourmetstel bijvoorbeeld niet om er eten mee te bereiden, je koopt hem om een gezellige avond met vrienden of familie te hebben', stelt Dries Poel, head of Branding & Marketing Communications. 


Volgens hem bestaan de feestdagen voor bol.com niet alleen uit Sinterklaas en Kerst, maar zijn ook Black Friday en Singles Day van belang. Poel wil dan ook zoveel mogelijk mensen aanspreken. 'De winkel van iedereen' gaat daarom vooral in op lokale gewoontes, subculturen en alledaagse situaties.

15 seconden

Agentschap Dept is aangetrokken om de boodschap te verspreiden. 'We maken steeds korte video’s van 15 seconden waarmee we iedereen aanspreken', vertelt creative director Japie Stoppelenburg. 'Verschillende doelgroepen vanuit verschillende inzichten.' Zo zijn er voor de Vlaamse markt aparte filmpjes gemaakt.

Omdat de reclames niet al te lang duren, zijn ze niet alleen geschikt voor televisie. Bol.com wil de filmpjes ook veel gaan verspreiden op sociale media. Sinds afgelopen vrijdag zijn de reclames te zien. 
 

Credits


Verantwoordelijk bij de klant: Boukje Taphoorn, Eva Ruiz, Dries Poels, Matthieu Couvreur, Niels Moes, Daan Wouters, Marjolein Verkerk
Strategie: Marcel van der Heijden, Sahel Setorg
Account: Thomas van Slooten, Daan Hülsmann
Project: Stephanie Legue, Fleur Corman
Creative Director: Japie Stoppelenburg
Creatives: Bob Toorenaar, Bas Heijnis, Jaël Gradenwitz, Ferdy Joosen, Sander Vanermen (Gents) en Pieter De Baets (Gents)
Producer: Peter van den Heuvel - Damen
Regisseur: Joris Dommels
Producer: Sandra Wamelink
Productiemaatschappij: The Board Room
Offline: MRTN
Music: Amp Amsterdam
Audiomix & Sound Design: Earforce
Grading: de Grot