Brouwerij 't IJ rebrandt de Zatte tripel

14-04-2021 (17:28) - Campagnes

Reclamebureau KAPOOOW ontwikkelde een imagocampagne voor Brouwerij 't IJ die de consument meeneemt in een vrolijke Zatte Tripel stad om de Zatte te marketen als tripel. De eerste echt campagne voor de brouwerij.
 
KAPOOOW heeft bewust gekozen voor een surrealistische stad als setting van de campagnebeelden. Op deze manier wordt de Zatte Tripel voor iedere stedeling herkenbaar gepresenteerd. Het bier moet Amsterdam ontstijgen qua gevoel, zodat de decorstad net zo goed Groningen of Maastricht kan zijn.
 
Louis Croonen, brandmanager bij Brouwerij ’t IJ: "We kiezen bewust niet voor een bureau met veel ervaring in bier-commercials, maar voor frisse, jonge honden met een juist wat meer culturele klantenkring. Dat gaf een aanpak die wat minder voor de hand lag. Diversiteit, creativiteit en gezelligheid. Echt een mooi stel om mee samen te werken."