Bureau Qban achter digitale campagne Doe maar lekker duurzaam

30-10-2017 (11:08) - Campagnes

Voor de jaarlijkse ‘DOE MAAR LEKKER DUURZAAM’ campagne heeft bureau Qban in opdracht van de Nationale Postcode Loterij, Albert Heijn en Unilever de digitale creatie bedacht en ontwikkeld. Doel van de Facebook en YouTube campagne is consumenten vertrouwd te maken met duurzaamheidskeurmerken en duurzamere producten.
 

Begin november 2017 ontvangen alle 2,8 miljoen deelnemers van de Postcode Loterij een cadeaukaart ter waarde van €12,50 voor duurzamere producten bij Albert Heijn. Deze actie stimuleert consumenten voor het vierde jaar op rij om te koken met producten die beter zijn voor mens, dier en milieu. Dat duurzamer eten zowel lekker als makkelijk te bereiden is wordt duidelijk aan de hand van bijbehorende receptenkaarten.
 

Om niet alleen deelnemers van de Postcode Loterij, maar alle consumenten te stimuleren voor duurzamere producten te kiezen, ontwikkelde bureau Qban een thematische Facebook en YouTube campagne. Hierin maakt iedereen kennis met duurzamere producten en de duurzaamheidskeurmerken achter deze producten, waardoor ze eenvoudiger en sneller kunnen kiezen.
 

In de eerste fase van de campagne wordt er aan consumenten gevraagd of zij al duurzamer eten en welke keurmerken ze herkennen. In de tweede fase maken ze kennis met de duurzaamheidskeurmerken. In de laatste fase worden duurzamere producten gekoppeld aan heerlijke gerechten uit het receptenboekje, die ook terug te vinden zijn op www.doemaarlekkerduurzaam.nl.
 
De campagne blijft online tot en met 17 november.


Credits

Verantwoordelijk bij klant: Sanne van Hal (Postcode Loterij), Annemiek Schram (Albert Heijn), Anne Schreuders en Helger Reitsma (Unilever)
Bureau: Qban
Account: Cindy bij de Vaate
Concept: Maarten van Scheijndel
Art-Direction: Billy Santegoets
Creatie: Elmar Hamelink, Franklin Rodriques
Social Media Specialist: Freek Jautze
Producer: Klaartje Avis
Productiemaatschappij: Timmer TV, Studio Rewind
Mediabureau: Mindshare