Campagne Alzheimer SOCKS groot succes

26-11-2019 (12:53) - Campagnes

De vierde editie van de Alzheimer SOCKS-campagne is sinds de start in september een groot succes. Er zijn al 100.000 paar sokken verkocht. Dat meldt de organisatie. Daarmee is al veel geld ingezameld voor onderzoek naar de ziekte van Alzheimer en andere vormen van dementie.  
 
De Alzheimer SOCKs, bestaande uit een paar van twee verschillende sokken, staan symbool voor de verwarring waarmee mensen met dementie kampen. De organisatie hoopt dat de sokken dit jaar hét cadeau voor de feestdagen worden. Dit jaar staat de campagne in het teken van het bespreekbaar maken van de ziekte onder het mom; ‘Sokken met een boodschap’. Iedereen die een paar sokken koopt, heeft de kans om zijn/haar boodschap over Alzheimer te delen en steunt onderzoek naar Alzheimer en andere vormen van dementie. De opbrengst gaat naar het Alzheimercentrum Amsterdam.
 

Persoonlijke verhalen

Om de campagne onder de aandacht te brengen hebben Yuki Kempees (auteur en DJ), Prof. dr. Philip Scheltens (hoogleraar neurologie en directeur van Alzheimercentrum Amsterdam) en Dieke Broersma (partner van een Alzheimerpatiënt) verschillende video’s opgenomen om hun aangrijpende verhaal te delen rondom deze ziekte. De videoboodschappen zijn gedurende de campagne te zien door heel het land en op de social kanalen van Alzheimer SOCKS.
 

Partners

Elk jaar doen er verschillende partijen mee aan de Alzheimer SOCKS-campagne. De verkooppunten die dit jaar meewerken zijn: Jumbo, C&A, Jeans Centre, Makro, Sokken.nl, Sodexo, ABN Amro en via de app van Picnic. De partners die de campagne van Alzheimer SOCKS 2019 mogelijk hebben gemaakt zijn: EuroSoxPlus, Interloop Europe, Publicis Groupe, Lyfter, Anne van Zantwijk, Vijf890, Stick, en LEWIS. De actie wordt dit jaar gecoördineerd door werknemers vanuit ABN AMRO, Deutsche Bank, Starcom, Freshfields Bruckhaus Deringer, Heineken en Philips.?
 
De sokken zijn te bestellen op de website van Alzheimer SOCKS en verkrijgbaar bij Jumbo, C&A, Jeans Centre, Makro, Sokken.nl, Sodexo, ABN Amro en via de app van Picnic.