Campagne Autovrij Nemen gestart

02-10-2019 (13:51) - Campagnes

Deze week is de campagne En jij? Wanneer neem jij Autovrij? gestart. De campagne is erop gericht om de routine in het woon/werkverkeer van automobilisten te doorbreken en automobilisten ertoe aan te zetten af en toe een ‘autovrije dag’ te nemen. Ervaring leert, dat eenmaal een dagje autovrij geprobeerd, de kans groter wordt dat mensen hun reisgedrag vaker aanpassen. Met als resultaat duurzamere mobiliteit en minder filestress.
 
Eerdere ervaringen bij initiatiefnemer energiebedrijf Enexis Groep, met het instellen van autoloze dinsdagen hebben bijvoorbeeld ertoe geleid dat 12% van de medewerkers hun reisgedrag structureel hebben aangepast.
In de campagne, gemaakt door Ceci n’est pas un bureau en Kaliber, wordt autovrij nemen gepresenteerd als een kadootje aan jezelf. Startpunt is de website ‘ikneemautovrij.nl’.
Daar zijn tips te vinden voor iedereen die dat wel eens wil uitproberen. Met informatie over handige apps en websites die je helpen je reis te plannen. Je kan er je autovrije dag inplannen in ruil voor leuke suggesties. En je kan er gebruik maken van vrolijke social posts waarmee je anderen kan laten zien dat jij meedoet.
Voor het aanjagen van de campagne en het sitebezoek wordt in eerste instantie zoveel mogelijk gebruik gemaakt van de medewerking van zo’n 50 bedrijven en organisaties die duurzamer zakelijk verkeer nastreven. Zij zijn verenigd in de coalitie Anders Reizen.
 

Credits

Bureau: Ceci n’est pas un bureau i.s.m. Kaliber
Opdrachtgevers: Cor Brockhoven (Enexis Groep), Laurentien van Oranje (House of Hi) en Suzanne Rotteveel (Anders Reizen)
Concept: Sikko Gerkema, Martin Cornelissen
Strategie: Gertjan Hafkamp, Celine van de Sande, Manfred Bik
Creatie: Sikko Gerkema, Martin Cornelissen, Hugo van de Hoef, Michiel Koorstra
Account: Martine Tolkamp, Arjan Noot