Campagne ‘OogCheckWeken’ bevecht bijziendheid bij kinderen

17-02-2020 (11:41) - Campagnes

Procornea trapt vanaf 15 februari een campagne af met TikTok-influencers, die kinderen en hun ouders attenderen op de risico’s van bijziendheid bij kinderen.


Er is rondom bijziendheid bij kinderen momenteel erg veel te doen. Alleen al in de afgelopen weken kwam het onderwerp onder meer langs bij EditieNL, Jinek en in het AD. Door steeds intensiever en frequenter schermgebruik, in combinatie met steeds minder buiten zijn, is bijziendheid bij kinderen een wereldwijd en steeds groter wordend probleem.


Omdat jong bijziend zijn een gezonde toekomst van kinderen in de weg staat, schakelde Procornea l’eau in om een activatiecampagne te ontwikkelen. Opticiens, ouders én kinderen moeten nu in actie komen.


De campagne moedigt hen via TikTok, Facebook, radio, de campagnesite ikkijkverder.nl en instore & nearstore aan tot het zetten van de eerste stap: het even laten checken van de ogen van je kind tijdens de OogCheckWeken. De campagne wordt ondersteund door ruim 350 gespecialiseerde opticiens in Nederland en België.
 

Credits

Klant: Procornea Nederland B.V.
Verantwoordelijk bij klant: Daniëlla Karsijns, Sifra Hissink
Bureau: l'eau
Strategie: Olaf Cox
Concept: Emory Hoffman (art), Marieke Alberts (copy)
Design: Helen Boon
Web development: Patrick Boer, Robbin Schmidt
Producer: Saskia Laverman
Illustratie: Adam Oostenbrink (Mister Adam)
Animatie: PlusOne (Thijs Klaassen, Amanda Nedermeijer)
Muziek en sound design: Ambassadors (Wessel-Jan van Zijderveld)