Cartoon Network zoekt buddy’s, geen pestkoppen

07-09-2017 (10:15) - Campagnes

‘Wees een maatje, geen pestkop’, dat is de boodschap van Cartoon Network in zijn antipestcampagne die 18 september van start gaat. Britt Scholte, actrice en YouTuber, geeft het startsein van de campagne. 

vriendschap

De campagne sluit aan bij de Week tegen Pesten, waarmee Stichting School & Veiligheid het landelijke probleem wil aanpakken. Hierbij krijgt de stichting dus hulp van het CN Buddy Network, doorlopende campagne van Cartoon Network in heel Europa. Op het platform zijn spots te zien in Cartoon Network’s animatiestijl en manier van vertellen. Het doel is kinderen aan te moedigen om over hun ervaringen te spreken, een goede vriend te zijn en anderen te ondersteunen. Rond het thema vriendschap zijn drie nieuwe spots geproduceerd.

platform 

In een van de drie spots is Ambassadrice Britt Scholte te zien, samen met de 11-jarige danser Daniel Stosic, onder andere bekend van Holland’s Got Talent. De filmpjes moeten duidelijk maken hoe eenzaam gepeste kinderen zich kunnen voelen. CN Buddy Network heeft een online platform gemaakt waar kinderen, ouders en leraren informatie kunnen krijgen over pesten en hoe het kan worden tegengegaan.