CêlaVíta en STROOM over de nieuwe generatie aardappeleters

10-12-2021 (10:00) - Campagnes

CêlaVíta is, in samenwerking met mediabureau STROOM, gestart met haar nieuwe campagne. Centraal staat het big idea: ‘samen zijn wij de nieuwe generatie aardappeleters’. Om goed in te spelen op de wensen van deze nieuwe generatie innoveert CêlaVíta voortdurend haar aardappelproducten.
 
Vanuit de consumentenbehoefte ‘Snel en gemakkelijk een gezonde maaltijd op tafel kunnen zetten’ heeft CêlaVíta de kooktijd van de aardappels bijvoorbeeld verder verkort. Reden genoeg om CêlaVíta weer goed onder de aandacht te brengen via een opvallend creatief concept en een intelligente media strategie. Om breed bereik te realiseren is gekozen voor een radio campagne, daarbij ondersteund met online video en social media voor zichtbaarheid van het product. De campagne is ontwikkeld in nauwe samenwerking met reclame bureau FamaVolat en digital bureau WeConnect.
 
De campagne voor de verkorte kooktijd van CêlaVíta’s Kookaardappelen wil een emotionele snaar raken en stilstaan bij het eetmoment samen. Het creatieve concept dat FamaVolat ontwikkelde met tafelvragen speelt hier direct op in: de kortere voorbereidingstijd in de keuken geeft immers meer tijd aan tafel voor een leuk gesprek. In de campagne van CêlaVíta komen dan ook diverse tafelvragen terug ter inspiratie. In de online video komen verschillende eetmomenten terug, zoals die ook in de eerdere merkcommercial van CêlaVíta te zien was. De video sluit deze keer af met een vader en dochter die aardappels eten, waarbij de dochter haar vader een verrassende vraag stelt. De energieke stem van het meisje komt ook terug in de campagne op radio, met steeds een andere tafelvraag. Ook via social display wordt de boodschap op de verkorte kooktijd en de triggerende tafelvragen ingezet.
 
Dit najaar is CêlaVíta gestart met een partnership met het Van Gogh Museum. Het museum heeft tot en met 13 februari 2022 een inspirerende tentoonstelling specifiek over het meesterwerk ‘De Aardappeleters’. De ‘oude’ generatie aardappeleters (uit Van Goghs tijd) wordt door dit partnership zo mooi verbonden aan de nieuwe generatie aardappeleters. Via CêlaVíta wordt de awareness voor de tentoonstelling vergroot. Ook geeft de samenwerking met het museum een extra laag aan de campagne van CêlaVíta zelf. Hiervoor is het concept van de tafelvragen door vertaald naar het Van Gogh Museum. Dit komt bijvoorbeeld goed tot uiting in het branded content partnership dat we samen met STROOM heeft opgezet met radiozender 100%NL.
 
Lees hier meer over de inhoudelijke strategie rondom deze campagne.