Coca-Cola brengt eerbetoon aan Coca-Cola Light-drinkers

16-04-2021 (12:59) - Campagnes

Cola light lanceert deze week de nieuwe campagne - Just Because - bedoeld als eerbetoon aan alle Coca-Cola light-drinkers. De campagne staat voor individuele authenticiteit en draait om de positieve houding van het vaste publiek van het merk, dat graag doet wat het leuk vindt en regelmatig een break neemt 'Just Because'.
 
De campagne komt tot leven met een nieuwe, online commercial en neemt mensen mee in de wereld van de ‘Just Because’-mentaliteit: van ongegeneerd in pyjama naar de buurtwinkel glippen of dansen alsof er niemand kijkt onder het genot van een ijskoude Coca-Cola light. 
 
Onderdeel van de campagne in Nederland is de samenwerking met Talpa Network en het daaronder vallende mediamerk LINDA. Dit partnership bestaat uit meerdere fases waarbij de fans van het merk op een luchtige manier geënthousiasmeerd worden over het nemen van een break. Zo deelt bijvoorbeeld influencer Nienke Plas de komende weken inspirerende en humoristische video’s om de doelgroep te inspireren een break te nemen. Daarnaast worden vermakelijke microcasts (podcasts van 5 minuten) opgenomen met verschillende bekende Nederlanders om te beluisteren tijdens het nemen van die break. De content van de verschillende fasen wordt aangejaagd via het LINDA. platform, en andere kanalen van Talpa Network en de Coca-Cola light owned channels. Ook zal er een activatie op de winkelvloer plaatsvinden waarbij consumenten 1 van de 100 tijdschriftabonnementen naar keuze kunnen winnen. De volledig geïntegreerde campagne wordt gelanceerd met een multiscreen AV met Digital OOH-, sociale, mobile en POS-actie.
 
Onderzoek: breaks nemen nog altijd lastig
Voor de samenwerking met LINDA. is er onderzoek* uitgevoerd onder 500 Nederlanders over het nemen van breaks. Wat blijkt? Zo’n één op de drie respondenten vindt het lastig om voldoende rustmomenten op een dag in te plannen. Toch een break moment gevonden? Dan wil de helft van de ondervraagden graag in beweging komen. Wellicht voor een wandeling naar de keuken, want 2 op de 3 respondenten drinkt of eet iets tijdens een break. Een wandeling door de natuur scoort ook goed als onderdeel van een break, ruim 70% van de respondenten geeft aan dit rustgevend te vinden.