Conservation International en Clear Channel brengen natuurgeluiden de straat op

02-11-2021 (12:36) - Campagnes

Conservation International en Clear Channel lanceren een nieuwe wereldwijde DOOH campagne: 'Hear me while you can'. Deze campagne is gestart om ervoor te zorgen dat de natuur wordt gehoord tijdens COP26 en om wereldleiders, afgevaardigden en mensen over de hele wereld te inspireren om te begrijpen wat er verloren zal gaan als we er niet in slagen de natuur te beschermen.

Tijdens COP26 zal op digitale schermen van Clear Channel de nieuwe campagne van Conservation International te zien zijn, die voorbijgangers uitnodigt om te stoppen en te luisteren naar de prachtige geluiden van de natuur. De digitale uitingen bevatten een QR-code die verwijst naar conservation.org/HearMe, waar mensen kunnen luisteren naar enkele van de meest majestueuze natuurgeluiden, van het Amazoneregenwoud tot de Zuid-Afrikaanse savanne, van de bergen in Zuidoost- Azië tot de Noordelijke Stille Oceaan.
 

COP15-besprekingen

De campagne start nadat bijna 3.000 afgevaardigden eerder deze maand hebben deelgenomen aan de COP15-besprekingen van het Biodiversiteitsverdrag, waar regeringen overeenkwamen meer investeringen toe te zeggen om de biodiversiteit te beschermen. Conservation International waarschuwt dat meer aandacht nodig is om de ongekende vernietiging een halt toe te roepen klimaatverandering tegen te gaan.
De natuur kan ten minste 30 procent van de wereldwijde maatregelen leveren die nodig zijn om de gevaarlijkste gevolgen van klimaatverandering te voorkomen, maar oplossingen zoals het beschermen, herstellen en beheren van bossen, mangroven en veengebieden krijgen minder dan 3 procent van alle wereldwijde klimaatfinanciering.
 

Nature is speaking

'Hear Me' geeft een knipoog naar de bekroonde 'Nature Is Speaking'-films die Conservation International in 2014 lanceerde met MAL\FOR GOOD, en waarvan de slogan was "Nature doesn't need people. People need nature", die duidelijk maakt dat het redden van de natuur eigenlijk het redden van onszelf is. Clear Channel steunt de campagne door gratis advertentieruimte aan te bieden op digitale schermen in Europa, Noord- en Zuid-Amerika en Azië. Deze wereldwijde schaal heeft het potentieel om miljoenen mensen wereldwijd te bereiken.