Coop campagne beantwoordt consumentenvragen

06-01-2022 (10:46) - Campagnes

GUC Agency (becoming iO) heeft voor Coop een nieuwe campagne ontwikkeld. Deze sluit aan op de door GUC gemaakte 'Samen maak je ’t verschil'-campagne uit 2017. Met het statement 'Zo kan ’t ook!' gaat de campagne in 2022 een stap verder door aan te geven hoe dat verschil daadwerkelijk kan worden gemaakt.

Bas Smabers, Client Services Director GUC Agency: "Alhoewel de gedachte 'Samen maak je het verschil' er vandaag de dag nog steeds toe doet, is de uniekheid van het begrip 'samen' de afgelopen anderhalf jaar behoorlijk afgenomen. De vele corona-uitingen, die het woord 'samen' claimden is, heeft daar aan bijgedragen. Daarnaast is het de wens van Coop om concreter te worden in de bewijsvoering hóe het verschil dan gemaakt kan worden. De eerste stap hierbij was een significante aanpassing van het merk-archetype. Als vervolgstap is het gehele merkpaspoort aangescherpt. Nu is het tijd om dit om te zetten in communicatie."

De campagne gaat in januari 2022 van start en wordt uitgerold met de inzet van de volgende middelen en media: tv tag-ons, print, folder, winkelmateriaal, online en social media.