De Courageous Smile van Colgate

06-07-2020 (12:34) - Campagnes

In 2020 slaat Colgate een nieuwe richting in met haar eerste sociale campagne: Courageous Smile. Colgate Palmolive Nederland werkt samen met de Optimistenbond Nederland om optimisme in actie te stimuleren.
 
Dit jaar wil Colgate, de mondhygiëne specialist, meer dan ooit tevoren een duidelijk signaal afgeven. Met een nieuwe campagne wil Colgate het dagelijkse optimisme voor een betere wereld stimuleren.
 
De glimlach is altijd al onderdeel geweest van het DNA van Colgate. In 2020 wordt de Colgate-glimlach nog belangrijker in de communicatie. Naast deze glimlach zet Colgate zich al tientallen jaren in door middel van verschillende campagnes op het gebied van (mond)hygiëne in Nederland en in de rest van de wereld.
 
Dankzij de vooruitgang en technologische innovaties blijft Colgate zichzelf ontwikkelen. Wij denken dat iedereen, een verschil kan maken. Deze overtuiging zit in ons DNA en vormt de basis van onze MVO-waarden. Om het pessimisme in de maatschappij te bestrijden, is er een ding wat we allemaal bezitten, en in kunnen zetten voor meer optimisme: de glimlach


Colgate lanceert campagne Courageous Smile

Colgate heeft besloten om de glimlach centraal te stellen in haar nieuwe campagne. Het laat zien hoe een dappere glimlach een kracht is om vooroordelen en tegenspoed in de wereld te bestrijden en hoe je de held van je eigen leven kunt worden. Een glimlach is ook de sleutel tot het benaderen van anderen in alle omstandigheden.
 
Naast deze nieuwe campagne - die op maandag 6 juli van start gaat - wil Colgate nog verder gaan door deze golf van optimisme bij haar werknemers en consumenten aan te wakkeren, eerst lokaal, dan regionaal en vervolgens internationaal. In Nederland heeft Colgate de krachten gebundeld met de Optimistenbond, de Nederlandse tak van de internationale vereniging "Optimists without Borders".
 
“Bij Colgate is de glimlach altijd al het hart van ons DNA geweest: het helpt ons gevoel van eigenwaarde op te bouwen. » begint Sophie Bailly Maître, General Manager Oral Care Colgate Palmolive Europe. Vandaag de dag zijn we aanwezig in de huishoudens van meer dan 60% van de wereldbevolking en daarom willen we meer doen en een stap verder gaan met onze initiatieven. We zetten een belangrijke stap in onze geschiedenis. Ons ambitieuze doel is om het optimisme te stimuleren en hoe kan dat beter dan door samen te werken met de Optimistenbond Nederland? Samen zullen wij de gereedschappen leveren om het optimisme in ons dagelijkse leven aan te moedigen,” concludeert zij.?


Vertrouwen, verantwoordelijkheid, oplossingsgerichtheid, constructieve actie

Colgate-Palmolive heeft met de keuze voor een Courageous Smile de kern geraakt van wat Optimisten Zonder Grenzen in gang wilde zetten: vertrouwen, verantwoordelijkheid, oplossingsgerichtheid, constructieve actie. "Waarden die ons bewustzijn richten op wat mogelijk is met vereende krachten in plaats van bij de pakken neer te zitten", legt Katharina Müllen, erevoorzitter Optimistenbond van België, uit. "Het is verfrissend en bemoedigend een bedrijf deze constructieve mindset te zien omarmen als een natuurlijke voortzetting van zijn eigen geschiedenis en als bijdrage aan ieder individu binnen en buiten het bedrijf, dus aan de wereld. Niet alleen in woorden maar vooral in daden die leiden tot duurzaam gebruik van materialen, educatie van kinderen en jongeren en van aandacht voor gezondheid, hygiëne en preventie."
 

Credits

Adverteerder: Colgate
Reclamebureau : REDFUSE
Creatief directeur: Manir Fadel
Creatieve bestuurders: Vitor Menezes et Ricardo Barra Lima
Redacteur: Ricardo Barra
Artistiek directeur: Vitor Menezes
Algemeen directeur: Peter Harrison
Hoofd klantenservice: Bruno Toporovschi
Chief Strategy Officer: Elizabeth Foord
Chief Operating Officer: Louise Kirk
TV-producenten: Barbara Safarova, Sara Woodcock
Regisseurs: Maxi Blanco/ Landia
Geluidstechnici: Paul Seymour /Big Foote