De mooiste ideeën ontstaan in stilte

23-10-2017 (14:09) - Campagnes

Je merkt pas echt hoeveel storende omgevingsgeluiden er zijn, als je voor de eerste keer noise cancelling van AKG ervaart. Met een AKG-koptelefoon uit de Travel Line zet je het geluid van de wereld om je heen uit en luister je in alle stilte naar jouw favoriete muziek. Zonder vervelende en storende omgevingsgeluiden, krijgt je inspiratie zo alle ruimte en worden de mooiste ideeën geboren. Dit inzicht staat centraal in de wereldwijde campagne ontwikkeld door het Amsterdamse reclamebureau epidemie.


De campagne bestaat uit 5 printuitingen en een online commercial. Door het zogeheten time lapse-effect komen de hoofdpersonen los van hun omgeving en vergeten zij de wereld om zich heen. In de commercial werd hierbij gebruik gemaakt van de laatste innovatie op het gebeid van time lapse-video’s. Waar normaliter het beeld met time lapse stil staat, vindt er nu een vloeiende beweging plaats waardoor er in de film aan de verstilling een extra dimensie wordt toegevoegd.

credits

Opdrachtgever:         AKG by Harman
Bureau:                 epidemie
Verantwoordelijk bij cliënt: Lisa Serpelloni, Dorothee de Backer
Productiemaatschappij:         Cake Film
Regisseur & fotograaf: Martin Dijkstra
Editor:         Christian Kalse
Geluid:         Hielke Praagman & Aisling Brouwer