De Persgroep viert de zomer

03-07-2019 (09:00) - Campagnes

Na de “Krantenmens” campagne komt de Persgroep met een zomerse doorvertaling van deze campagne voor alle 11 dagbladtitels. Dit keer ligt de focus op het geniet-moment dat het lezen van een krant geeft. En om dit gevoel nog extra te versterken, krijgt elke proefabonnee een bestseller naar keuze cadeau. De campagneboodschap is “een krantenmens heeft het gemakkelijk, word ook een krantenmens”. 
 
Het is voor het eerst dat De Persgroep langer vasthoudt aan een specifiek campagnethema. Hiermee creëert de Persgroep niet alleen een herkenbare huisstijl voor KRANT.NL, maar verstevigt het hiermee ook de reputatie van KRANT.NL als platform om een (proef)abonnement af te sluiten. 
 
De campagne is 1 juli gestart met een tv-commercial, landelijke huis aan huis folder, e-mailing en een uitgebreide gelaagde online campagne. De online creatie is in deze campagne geheel afgestemd op het gebruikte online kanaal en de fase van de customer journey. De creatie is uitgevoerd door het creatieve digitale bureau Pünktlich en de online mediastrategie door Pink Marketing. Zij zorgen er gezamenlijk voor dat vanuit en transmediaal principe de campagneboodschap en doelgroep op elkaar aansluiten. 
 

credits

De Persgroep: Cornel van Buuren, Leah Hamans, Dennis Brouwers & Nick Huijzendveld 
Concept: naar idee van reclamebureau Shoq
Productie Radio & TV: MyChannels/De Persgroep
Creatie EM & Huis aan Huis: Edwin Westerbeek/De Persgroep
Online strategie: Pink Marketing
Creatie & Productie online: Punktlich