Defensie maakt jacht op influencers in nieuwe YouTube-serie

11-07-2019 (15:00) - Campagnes

Een team militaire verkenners te slim af zijn en binnen een bepaalde tijd een koffer zien te vinden. Dat is de taak die een aantal influencers heeft in de You Tube-serie van het Ministerie van Defensie. Onder andere Enzo Knol, Royalistiq, Don de Jong en Sophie Milzink gaan de uitdaging aan in de nieuwe online campagne TARGET.
 
De influencers worden in hun eentje en geblinddoekt gedropt op een militair terrein. Vervolgens moeten ze zo snel mogelijk hun doel vinden: een koffer met daarin de exacte tijd en locatie voor een ‘extraction’ van het speelterrein. Bereikt de influencer dit punt op tijd, dan wint hij of zij het spel. Bekijk hier de eerste aflevering.
 

Verkenningseskadron JISTAR

TARGET is ontwikkeld voor een doelgroep die zich vooral bezighoudt met social media en gaming. Volgens de makers geven de spannende afleveringen een behoorlijk waarheidsgetrouw beeld van werken bij Defensie. Het verkenningseskadron JISTARC, wat staat voor Joint Intelligence, Surveillance, Target Acquisition & Reconnaissance Commando, is een eenheid die inlichtingen verzamelt, analyseert en verspreidt in een inzetgebied. In TARGET is te zien hoe de militairen hun verkenningen uitvoeren en dat je van zeer goede huize moet komen om buiten hun gezichtsveld te blijven.
 
De You Tube-serie is ontwikkeld en geproduceerd door digital studio Hot Pepper in samenwerking met arbeidsmarktcommunicatiebureau Maximum, dat verantwoordelijk is voor alle online arbeidsmarktcommunicatie van Defensie.
 
Foto: Royalistiq