Deliveroo X Oma’s Soep starten kerstcampagne tegen eenzaamheid onder ouderen

10-12-2021 (16:54) - Campagnes

Bezorgservice Deliveroo steunt deze kerst Oma’s Soep in haar missie om eenzaamheid onder ouderen de wereld uit te helpen, door een beroep te doen op haar eigen (jongere) doelgroep. Met een bewustwordingscampagne toont Deliveroo de magie van verbinding tijdens een gezamenlijk diner. De campagne is onderdeel van het wereldwijde ‘Full Life’-programma van Deliveroo om een bijdrage te leveren aan lokale initiatieven.
 
Naast bewustmaking, wil Deliveroo haar doelgroep ook activeren om zelf vaker langs te gaan bij een oudere - uiteraard op gepaste afstand en coronaproof. Om het hen makkelijker te maken, krijgen ze een pot Oma’s Soep cadeau bij een van de meest bestelde gerechten op het platform, namelijk een pizza van De Pizzabakkers. De soep (en de pizza!) kunnen ze delen met een oudere. Voor deze actie nam Deliveroo in totaal 1.350 potten Oma’s Soep af. Hiervan gaat minimaal de helft van de opbrengst naar het het organiseren van sociale activiteiten voor eenzame ouderen.
 

Eenzaamheid onder ouderen

En dat is hard nodig, want meer dan de helft van de Nederlandse ouderen (75+) is eenzaam. Ze hebben behoefte aan contact. De jongere doelgroep (35-), die doorgaans een rijker sociaal leven heeft, staat ervoor open om hier iets tegen te doen, door vaker een oudere te bezoeken. Dat blijkt uit onderzoek van Deliveroo, die haar achterban vroeg of zij iets wilden betekenen om deze eenzaamheid onder ouderen tegen te gaan. Jongeren willen dit wel, ze weten alleen niet waarover ze het moeten hebben.