Dirk wint kerstcommercial competitie 2018

03-01-2019 (10:48) - Campagnes

Inspirerend, ontroerend of irritant. Nederlanders hebben een uitgesproken mening over televisiecommercials. Commercialreview speelt hier op in en startte een platform om commercials te beoordelen. Dirk van den Broek wint de eerste test: kerstcommercialcompetitie onder supermarkten.

 
Van 17 t/m 31 december kon Nederland stemmen op de kerstcommercials van supermarktketens Albert Heijn, Jumbo, Plus, Lidl en Dirk. Kerstgevoel, algemene indruk en eventuele feedback zorgden voor het eindcijfer. Met een score van 7,8 laat Dirk de andere 4 supermarktketens achter zich. De stemmers vonden de commercial van Dirk anders dan die van andere supermarkten. Hij werd beoordeeld als kort, krachtig en hij speelt niet echt in op emoties. Dit werd gewaardeerd onder de nuchtere Nederlanders.
 

De boodschap van Dirk

Directeur Marcel Huizing: ‘Dirk staat bekend om zijn nuchtere karakter. Goede producten voor de laagste prijs van Nederland. Ook met Kerst. Ik vind het geweldig dat klanten dit waarderen en ons als hoogste beoordelen bij deze test. Dit bevestigt dat we trouw moeten blijven aan ons DNA en dat Nederland de boodschap van Dirk op prijs stelt.” De kerstcommercial van Dirk die van de hand is van Total Design, stond in het teken van ‘Dubbel Feest: de feestdagen voor feestprijzen’. 
 

Eerste versie Commercialreview online

Commercialreview is opgericht om Nederland te laten vertellen wat ze van commercials vinden. Met dit platform krijgen bedrijven een beeld van wat hun commercials doen in de hoofden en huiskamers van de mensen. De eerste versie van het platform is eind 2018 online gekomen, waarmee de kerstcommercial competitie de eerste echte test was. Er wordt nog hard aan gewerkt en de volledige versie van www.commercialreview.nl komt in het begin van 2019 online.