Documentaires volgen schaatsters in voorbereiding op Olympische Spelen

08-02-2018 (15:50) - Campagnes

Selmore heeft In opdracht van Lotto, hoofdsponsor van Team LottoNL-Jumbo samen met Akula twee documentaires gemaakt over Nederlands bekendste schaatsers Sven Kramer en Kjeld Nuis met als toepasselijke titel: ‘Het lot van…

In de documentaires volgen we de schaatsers tijdens hun voorbereiding op de Olympische Winterspelen. Ze vertellen openhartig over de belangrijke momenten in hun leven zoals het auto-ongeluk van Kjeld en de druk van de wedstrijd die Sven ervaart. 

De documentaires vormen een onderdeel van het nieuwe campagnethema van Lotto: ’Laat je lot niet liggen’. Michael Kastelijns, Head of Marketing & Sales Lotto: “Topsporters zijn typisch mensen die hun lot niet laten liggen. Ze moeten er vaak alles voor laten om het hoogst haalbare te bereiken. Die winnaarsmentaliteit wilden we vastleggen.”

De films zijn geproduceerd door Akula en geregisseerd door Suzanne Raes. Zij is zelfstandig filmmaker en heeft al een hele reeks documentaires en films op haar naam staan. Ze won daarvoor meerdere prijzen waaronder een Gouden Kalf.

Niels Westra, creative partner Selmore: “Met deze documentaires laten we zien dat ons Guiding Idea voor Lotto niet alleen sturing geeft aan reclame-uitingen, maar ook aan storytelling zoals deze twee portretten. En dat zonder de sporters woorden in hun mond te leggen.”

De documentaires zijn vanaf 9 februari te zien en worden breed ingezet op diverse kanalen.
 

credits

Klant: Lotto
Creatieve directie: Niels Westra, Jakko Achterberg
Copy: Niels Westra
Director: Jakko Achterberg, Louk Derks
RTV Producer: Kitty Slagter
Account: Tom Stoffels, Sanne Willems
Klantverantwoordelijk: Saskia Baartman, Judith Keijzer, Marloes Weerd
Productiemaatschappij: de Haaien
Regisseur: Suzanne Raes
Producer: Fleur Janssen
D.O.P./ Cameraman: Joost van Herwijnen, Wiro Felix
Geluid: Alex Booy, Daan Arens
Offline editor: Elja de Lange
Online: Kamiel van Euwijk
Grading: Gerhard van Beek
Mediabureau: Universal Media, Blue Mango Interactive