Don’t Be Lazy They Said’ gaat de strijd aan met hedendaagse standaarden

01-03-2020 (14:54) - Campagnes

De video ‘Be a Lady They Said’ met Cynthia Nixon in de hoofdrol ging vorige week viraal. Het filmpje, over de tegenstrijdige opmerkingen die vrouwen te horen krijgen, harkt miljoenen views binnen. Kort daarna lanceerde boxershortmerk Pockies zijn eigen ‘Don’t Be Lazy They Said’ video om meer aandacht te vragen voor een meer ontspannen manier van leven.

“Steeds meer mensen kampen met stress, schoonheidsidealen, burnouts en onrealistische gym-regimes,” zegt Michiel Dicker, oprichter van Pockies. “In deze video leggen we deze standaarden onder de loep.” “Wake up early, rush to work, get your caffeine shot,” is er te horen. “Don’t burn out, work ‘till midnight, smile when your boss calls you a d*ck.” even later in de video: “Go to space, start a billion dollar company, turn into a horse!” “Op deze manier hopen we dat mensen een andere kijk op hun work-life balance krijgen,” zegt Dicker.


Couch Couture

Het is niet de eerste keer dat Pockies zich inzet voor een relaxed leven. Het bedrijf verkoopt boxershorts met zakken of “Couch Couture,” zoals Dicker het noemt. “We proberen mensen altijd aan te moedigen om meer tijd gestrekt op een bank door te brengen.” Daarnaast lanceerde het bedrijf eerder al een body positivity campagne waarmee het op zoek ging naar ‘s werelds nieuwe sekssymbool dat niet aan de klassieke schoonheidsidealen voldeed.


Over Pockies

Pockies begon in 2015 als een grap onder drie studenten. Een van de huidige eigenaren (Michiel Dicker) lag in een ‘normale’ boxershort op de bank. Toen hij nergens zijn telefoon kwijt kon vroeg hij zich hardop af: “Waarom hebben boxershorts geen zakken?” De andere twee eigenaren (Karel Bosman en Rob ten Hoove) zagen wel iets in het idee en het bedrijfje was geboren.