Eigenzinnige campagne voor mensen met arbeidsbeperking

09-11-2018 (09:34) - Campagnes

De Lucille Werner Foundation en Everyday Heroes zijn vandaag een campagne gestart om op een eigenzinnige manier aandacht te vragen voor een inclusieve arbeidsmarkt. Het initiatief gaat veel verder dan de traditionele oplossingen die nu bestaan voor mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt.
 

De huidige instanties zijn vaak niet geëquipeerd om deze mensen echt verder te helpen aan een baan. Het verschil tussen geen werk en wel werk is vaak een kleine stap: een specifieke opleiding, een rijbewijs, fiets of praktische aanpassing. De Lucille Werner Foundation en Everyday Heroes hebben de handen ineengeslagen om deze kleine stap mogelijk te maken. 
 

Tijdens de campagne wordt er gewerkt met tegenstellingen om aandacht te krijgen voor mensen met een arbeidsbeperking. Dit wordt onder andere tot uiting gebracht op billboards. Door realistische en inmiddels succesvolle voorbeelden te benoemen willen de stichtingen zowel kandidaten als bedrijven motiveren om actie te ondernemen. Kandidaten kunnen zich opgeven en bedrijven kunnen investeren om obstakels voor deze kandidaten weg te nemen. De succesverhalen worden vervolgens online en in print gecommuniceerd. Het initiatief zorgt ervoor dat mensen die willen werken ook kunnen werken. 
 

krappe arbeidsmarkt

Nederland heeft een krappe arbeidsmarkt. Mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt kunnen dit probleem helpen oplossen. Ondernemingen die moeilijk aan arbeidskrachten komen, kunnen op diverse vlakken personeel krijgen; van ICT-medewerkers, tot hoveniers en koks.
 

De campagne loopt van 9 november tot en met 22 november en zal worden vervolgd met diverse online en offline activiteiten.