Etcetera lanceert mondiale campagne LeasePlan

16-10-2017 (10:20) - Campagnes

Top Gear en The Grand Tour ster Richard Hammond is de ‘leading man’ in de eerste wereldwijde campagne van LeasePlan. ETCETERA ontwikkelde een 3 minuten durende feature film waarin de presentator vooruitblikt op de toekomst van auto’s en mobiliteit.


Met het nieuwe thema ‘What’s next?’ profileert LeasePlan zich als thought leader in nieuwe ontwikkelingen zoals car sharing, ride hailing, zelfrijdende en misschien wel vliegende auto’s. Het is de ambitie van LeasePlan om het klanten zo flexibel mogelijk te maken. De campagneregel luidt dan ook: ‘Any car, anytime, anywhere’.


Hollywood-style film

De Hollywood-style film, geproduceerd door PostPanic, vormt het hart van de ‘digital first en fully personalized’ campagne. In alle 32 LeasePlan landen, worden honderdduizenden klanten en prospects met een eDM en gepersonaliseerde video benaderd. Richard Hammond nodigt ontvangers persoonlijk uit om te ontdekken wat er ‘What’s next’ is voor hun mobiliteit en wagenpark. In een follow up programma wordt men benaderd met concrete proposities. Met Switch Click & Drive kan de klant met een druk op de knop een eigen auto inruilen voor een leaseauto. Met LeasePlan’s 360 Formula kijken de consultants naar de beste balans in eigendomskosten, sustainability en driver satisfaction & safety. Deze unieke propositie wordt met een door Etcetera ontwikkelde VR-presentatie aan klanten en prospects gepresenteerd. De muziek bij de film, Cars van Gary Numan, komt uit de koker van MassiveMusic, dat hiervoor een uitgebreide creative music search deed. 


De ‘What’s next?’ campagne wordt in 8 Europese landen ondersteund met radio, outdoor, dagbladen, bannering en social media.