Fairphone lanceert Fairphone 3

30-09-2019 (11:47) - Campagnes

Een modulaire smartphone met transparantie en eerlijkheid als belangrijkste specificaties. De smartphone draagt een belangrijke boodschap uit – naast de functionele rol van telefoons, heeft de manier waarop zij gemaakt worden wezenlijke impact op onze planeet en de mens. KesselsKramer werd gevraagd om de geïntegreerde (digitale) campagne rondom de productlancering te creëren.
 
In de campagne wordt de Fairphone op een persoonlijke, menselijke manier geïntroduceerd aan consumenten – in tegenstelling tot de gebruikelijke technische communicatie binnen de (tech-)industrie.
 
In de uitingen worden statements als: “Welcome to a fairer world disguised as a shiny new phone. Now available in three colors – fair, honest and transparant” en “All phones have brains, this one also has a heart” gebruikt om de fair specs te belichten zonder complexe technische termen te gebruiken.
Ook de visuele stijl van de campagnefilm is hands-on, menselijk en laagdrempelig – altijd met het product in het middelpunt. Een positieve stijl voor een relatief zwaar onderwerp.
 

Credits

Client: Fairphone (Ewa Skotnicki, Lina Ruiz)
Concept: KesselsKramer
Production: Cake