Fightclub en Hulphond Nederland schooien om donaties

23-09-2020 (11:59) - Campagnes

Normaal mag het niet, maar binnenkort is het voor één keer toegestaan: schooien! Tijdens ‘De Week van de Schooiers’ roept Hulphond Nederland alle baasjes én hun trouwe viervoeters op om samen eenmalige giften op te halen voor de opleiding en inzet van hulphonden. Voor het inzamelen van deze donaties introduceren Fightclub en Hulphond Nederland een gloednieuwe manier van fondsenwerving.
 
Middels een speciaal label voor aan de halsband combineren wordt de dagelijkse uitlaatronde met het ophalen van een eenmalige gift gecombineerd. Hiermee komt Hulphond Nederland makkelijk in aanraking met hondeneigenaren, liefhebbers en hun persoonlijke netwerk. Bovendien kun je via de QR-code op het herkenbare blauwe label gemakkelijk én vanaf de veilige anderhalve meter afstand doneren.
 
Rudolph Strickwold, directeur Marketing en Commercie Hulphond Nederland: “Met de Week van de Schooiers is er niet alleen een thematiek neergezet die volledig aansluit bij de doelstelling om de zichtbaarheid van onze stichting te vergroten, maar ook een innovatief mechanisme waarmee de hond écht de hoofdrol speelt tijdens de fondsenwerving.”
 

Schooiers gezocht

De campagne bestaat uit een tv commercial, online video, een speciale landingspagina en content voor op social media. De campagne focust zich allereerst op het werven van de ‘schooiers’ om vervolgens tijdens de Week van de Schooiers zoveel mogelijk donaties op te halen.
schooiers.nl


Credits

Bureau: Fightclub
Merk: Hulphond Nederland
Verantwoordelijk bij klant: Rudolph Strickwold, Dimitri Nadorp, Stéphanie Curfs, Sharon Keeble
Account: Annemiek Vroon, Bram Verbogt
Strategie: Cees Faes
Creatie: Rochelle van Dinter, Bram van de Riet, Hans van Mook
Productie: Isa Music & Media
Regie: Isabelle van den Boomen
Fotografie: Eva Langens
Marketingsoftware: CM.com