Fisherman’s Friend terug op TV met 2 nieuwe commercials

14-12-2020 (12:35) - Campagnes

Na de  ‘FF doorbijten’ zomercampagne pakt Fisherman’s Friend door met een crossmediale wintercampagne die vandaag (14/12) van start gaat. In deze campagne omarmt het merk haar unieke positie van zowel keelverzorger als verfrisser, die uit recent consumentenonderzoek naar voren kwam. Ook wordt er ingespeeld op het inzicht uit dit onderzoek dat verschillende smaken verschillende rollen vervullen voor gebruikers.
 
Animate the World is in samenwerking met Studio Lauda verantwoordelijk voor de strategie, waarin het FF doorbijten concept doorvertaald is naar twee nieuwe en relevante gebruiksmomenten: FF een frisse adem & FF uit volle borst. De Fisherman speelt opnieuw de rol van krachtige “vriend”, die er voor zorgt dat je zowel mentaal als fysiek weer door kunt. In de campagne is wederom gebruik gemaakt van de opvallende animatiestijl die in de zomer werd geïntroduceerd. Daarnaast zijn de 2 twee commercials in meerdere varianten
gemaakt om relevantie toe te voegen en te zorgen voor een betere verankering.
 

Media

De van oorsprong digitale campagne wordt zowel in December als Januari ook volledig op Televisie en DOOH uitgerold. In December draait de campagne op 24 premium digitale full motion schermen van Ocean Outdoor. Yonego is wederom verantwoordelijk voor alle online inzet. Nieuw op digitaal gebied is het gebruik van het syncen van TV met online campagnes en het experimenteren met Reddit als nieuw kanaal.
 

Credits

Klant: Fisherman’s Friend
Bureau: Animate the World – Studio Lauda
Animatie: Animate The World
Media: Initiative – Yonego – Ocean Outdoor Nederland