GUC Agency ontwikkelt campagne met Gouden Boekje voor Liliane Fonds

14-12-2020 (18:22) - Campagnes

In het kader van een nieuwe fondsenwervende campagne voor het Liliane Fonds is op 14 december het Gouden Boekje ‘Aisha geeft nooit op!’ verschenen. Het verhaal van het unieke prentenboekje is geschreven door de bekende kinderboekenschrijfster Vivian den Hollander. De illustraties zijn van Emanuel Wiemans.

In samenwerking met GUC Agency en Uitgeverij Rubinstein ontwikkelde het Liliane Fonds het bijzondere prentenboek als onderdeel van een campagne, die op 7 december van start is gegaan en waarin mensen worden opgeroepen om te doneren aan het Liliane Fonds. Bij een eenmalige gift van € 15,- of meer of bij structureel donateurschap, krijgt de donateur het Gouden Boekje cadeau. Er wordt dan ook een link verzonden om de digitale versie en het luisterboek te downloaden. Hiermee is het boekje ook te bekijken en te beluisteren op pc en laptop, tablet en smartphone. De tekst van het luisterboek is ingesproken door de acteur Fedja van Huêt, ambassadeur van het Liliane Fonds.

Het Liliane Fonds zet zich in voor gehandicapte kinderen in ontwikkelingslanden. Wereldwijd gaan negen van de tien kinderen met een handicap in deze landen niet naar school. En dat aantal is door COVID-19 inmiddels nóg groter geworden. Ze verdwijnen uit het zicht, raken in sociaal isolement of vallen in verkeerde handen. Met noodhulp, revalidatie en met onderwijs op afstand zet het Liliane Fonds zich in voor deze kinderen, waaronder het Filippijnse meisje Aisha. Aisha is geboren met een hersenbeschadiging. Daardoor is lopen moeilijk voor haar. En praten soms ook. Toen Aisha vier jaar was, kwam haar moeder in contact met een partnerorganisatie van het Liliane Fonds op de Filippijnen. Sindsdien gaat Aisha met sprongen vooruit. Ze ontwikkelt zich door fysiotherapie en logopedie.


credits

Opdrachtgever: Liliane Fonds
Verantwoordelijk bij opdrachtgever: Linda Daniëls, Beau van Leeuwen, Patrick van Roest
Bureau: GUC Agency
Creatie: Marleen Geerts, Eva Nota
Account: Gwenda van Hoegee, Charles Borremans, Sander Tacx
Mediastrategie: Jos Majoor
Productie prenten- en luisterboek: Uitgeverij Rubinstein