GUC Agency ontwikkelt KiKa Kerstballencampagne

07-12-2018 (06:30) - Campagnes

Vanaf 6 december 2018 zijn bij ruim 160 Nederlandse tuincentra KiKa Kerstballen te koop. Met de aankoop van deze kerstballen leveren consumenten samen met de tuincentra een bijdrage aan de strijd tegen kinderkanker. Vier kinderkankerpatiëntjes Femke, Judith, Roos en Vera vertaalden hun persoonlijke verhaal in een tekening, die als opdruk op de vier kerstballen staan. 

 
De KiKa Kerstballenactie is ontwikkeld door GUC Agency in samenwerking met Tuinbranche Nederland en Edelman. En met Tuinzaken en Garden Connect. De campagne wordt ondersteund door KiKa-ambassadrice Xandra Brood en haar dochters Lola en Holly. Xandra Brood: “Het is helaas niet vanzelfsprekend, dat ieder kind een mooie Kerst en een gezond nieuwjaar in het vooruitzicht heeft. Door KiKa Kerstballen te kopen, ziet je kerstboom er niet alleen nóg mooier uit, maar versier je je boom dit jaar met een doel.”
 

verder onderzoek voor kanker bij kinderen

Het doel van de campagne is om niet alleen de aandacht te vestigen op het goede werk van de Stichting Kinderen Kankervrij (KiKa), maar ook om concreet een bedrag van € 150.000,- op te halen. Dit bedrag wordt besteed aan het verdere onderzoek naar kanker bij kinderen. De KiKa Kerstbal kost € 4,95 per stuk. Na aftrek van btw en kosten, waarop géén winst wordt gemaakt, komt per kerstbal € 2,50 direct ten goede aan KiKa. Er zijn vier verschillend gedecoreerde KiKa Kerstballen.
 

Meer informatie over de actie en de verkooppunten op www.kikakerstbal.nl. 
 

foto Xandra Brood (ambassadrice KiKa) en Frits Hirschstein (directeur KiKa) met de vier KiKa-meisjes Judith, Femke, Vera en Roos