Hammerfest achter social first campagne Vakanties.nl

08-01-2019 (09:00) - Campagnes

Social reclamebureau Hammerfest lanceert voor het nieuwe reismerk Vakanties.nl een landelijke campagne met de hoofdfocus op Facebook, Instagram, Youtube en daaruit voortvloeiend een tvc.


Vakanties.nl
biedt reizigers de mogelijkheid om zelf een pakketreis samen te stellen – een nieuwe propositie in de reisbranche waarin het boeken van pakketreizen nog altijd het meest populair is. In de creatieve uitingen staat de reiziger met al haar wensen en voorkeuren centraal; of je nu van slapen in een  5-sterrenhotel houdt of liever slaapt onder 5000 sterren: een pakketreis boeken én keuzevrijheid hebben in wanneer je boekt, op welke tijdstippen je vliegt en hoeveel bagage je meeneemt: Dat kan op Vakanties.nl. 


Judith Eyck
, directeur Vakanties.nl: 'Deze campagne past perfect bij het DNA van onze organisatie en waar we als merk voor willen staan. Daarnaast zien we dat de 'digital first' aanpak direct vanaf de start veel meer mogelijkheden biedt met betrekking tot goede digitale content, zoals bijvoorbeeld Instagram Stories.'


Social first mindset

Per kanaal is gekeken naar het mediagebruik van reizigers, op basis daarvan zijn losse concepten ontwikkeld per fase en kanaal. Onder andere door creatief gebruik te maken van lengte van video’s en aparte scènes te creëren waarin de focus gelegd wordt op specifieke delen van het scherm. 


Guy Lokhoff
van Hemmerfest: 'Door social leading te laten zijn vanaf strategie en conceptontwikkeling, konden we creatief spelen met slimmigheidjes. Aparte versies van de boodschap maken die getarget kunnen worden, op elk kanaal afgemeten.  Dit zijn de campagnes die je graag maakt als social reclamebureau.'


Hammerfest ging voor de productie de samenwerking aan met Vigics. De campagne loopt vanaf 4 januari 2019 online en op televisie. 


Credits

Klant: Vakanties.nl
Bureau: Hammerfest
Productie partner: Vigics
Regie: Dwight Groot
D.O.P.: Thijmen Doornik

 

Het kan wél op Vakanties.nl from Hammerfest on Vimeo.