#HeyisnietOK: Willie Wartaal en Merol in campagne Inner Circle

13-10-2020 (12:18) - Campagnes

Dating is best moeilijk in tijden van corona en alleen ‘hey is niet ok’ als pick up line. Dus hebben zangeres Merol en Willie Wartaal 50 nieuwe openingszinnen bedacht. De samenwerking met de artiesten is onderdeel van de campagne ‘#HeyisNietOK’ van dating app Inner Circle.
 
De hashtag is een verwijzing naar het nietszeggende eerste woordje ‘Hey’ dat veel singles (met name mannen) gebruiken op datingapps. Uit recent onderzoek bleek dat berichten met een gebrek aan creativiteit en moeite, zoals ‘Hey’, slechts in 20 procent van de gevallen een reactie opleveren. Met de vorige maand gelanceerde feature in de app werd het woord ‘hey’ in chats al getransformeerd middels een auto-correct naar volle openingszinnen ter inspiratie voor de gebruiker.
 

Van Trump tot wattenstaafjes

Van corona, Trump tot wattenstaafjes: alles dat past bij de tijdsgeest van nu hebben de artiesten verwerkt om online daters te inspireren creatiever te zijn bij het leggen van het eerste contact. Vanaf deze week worden met verschillende korte video's op social media de zinnen bekendgemaakt. Een selectie ervan is nu ook te zien in een postercampagne in de grote steden waaronder Amsterdam, Rotterdam en Den Haag.