'HMC The Real World' toont ervaring van echte zorgmedewerkers

18-06-2019 (11:24) - Campagnes

Haaglanden Medisch Centrum lanceert vandaag een nieuwe wervingscampagne. Medewerkers hebben zelf bepaald hoe de campagne eruit moest komen te zien en werkten mee aan de uitvoering. Hun keuze? Geen gelikte of gescripte filmpjes, maar videoportretten van echte zorgmedewerkers.


In 'HMC The Real World' delen medewerkers hun ervaringen en meningen – zónder filter. Daardoor kunnen nieuwe collega's zien hoe het er echt aan toegaat op de werkvloer. Hiermee verwacht het ziekenhuis eerder gespecialiseerd zorgpersoneel aan te kunnen trekken, ondanks de schaarste.


Er is dan ook niet gekozen voor een strakke recruitment video, want daar zouden mensen zo doorheen prikken. HMC is ervan overtuigd dat goed personeel de overstap pas maakt wanneer ze een beeld van de werkelijkheid krijgen en wanneer ze zich kunnen identificeren met wat ze zien.


ervaringen delen

Daarom laat HMC met alle vertrouwen het eigen personeel aan het woord, met kritiek en al. In een tiental video’s maakt de kijker daarom kennis met vijf medewerkers van totaal verschillende afdelingen. De vijf zullen de rest van het jaar worden gevolgd, tijdens hun werk én daarbuiten. Tot eind 2019 deelt HMC hun ervaringen, positief én negatief, op de eigen website en via socialmediakanalen.