Horeca slaat handen ineen

25-03-2020 (15:10) - Campagnes

De horeca in Nederland ligt grotendeels stil. De toekomst voor veel restauranteigenaars is momenteel onzeker en de komende weken zijn voor hen cruciaal. In moeilijke tijden moeten we er echter samen het beste van maken. Daarom slaan verschillende, soms ook concurrerende, merken en bedrijven uit de horeca- en voedingsmiddelenbranche de handen ineen en komen zij met een branchebreed initiatief voor alle restaurants in Nederland: ‘Samen uit, samen thuis’.

Met ‘Samen uit, samen thuis’ roepen zij Nederlanders op om ju´ist nu thuis ‘uit eten’ te blijven gaan, om zo je favoriete lokale restaurants te blijven steunen en de drastische omzetderving van veel restauranteigenaren en franchisenemers enigszins te beperken. De branche benadrukt hierbij dat de door de overheid opgelegde maatregelen, waaronder het houden van 1,5 meter afstand, zowel bij het afhalen als het contactloos laten bezorgen van maaltijden te allen tijde gerespecteerd dienen te worden.

Uitrol-campagne

De campagne is vandaag gestart met advertenties in landelijke dagbladen. Hierin wordt opgeroepen lokale restaurants te steunen en dit te delen met #samenuitsamenthuis. Daarnaast volgt er een online social campagne die door alle betrokken partijen gedeeld wordt en is de campagne ook offline in verschillende steden op abri’s te zien, waarbij er per stad lokale restaurants uitgelicht worden. Ook zal er vanaf morgen een tv-commercial tijdens STER-reclameblokken te zien zijn.  
 
Samen uit, samen thuis’ is een partner-initiatief van Ben & Jerry’s, Burger King, Coca-Cola in Nederland, Deliveroo, Domino’s, FEBO, I Love Sushi, KFC, Lipton Ice Tea, Subway, Thuisbezorgd.nl, Uber Eats, Unilever Food Solutions, Vermaat en Vrumona die zij aan zij staan om de gehele horecasector te ondersteunen. Zij roepen mensen juist nu op om hun favoriete restaurant te helpen door er te bestellen of af te halen en een foto van hun bezorg- of afhaalmaaltijd te delen op social media met de hashtag #samenuitsamenthuis.