Influencers zetten Malibu Games op de kaart

16-05-2019 (11:32) - Campagnes

Malibu bouwt zijn influencer programma stevig uit met de tweede editie van de Malibu Games 2019. Het beroemde kokosnoot-rum merk zet hiermee de digital-first aanpak door en verbindt en inspireert jongvolwassenen wereldwijd om hun beste zomer ooit te beleven.


Malibu hoopt één van de meest besproken drankmerken van de zomer te worden, door influencers strategisch in te zetten via De Malibu Games. In 2018 genereerde content van de games al 5.4M engagements, 155M video views en 2.1M website bezoeken.


Door de content dit jaar emotioneler en 'echter' te maken, wil Malibu een nog grotere grip op het zomerseizoen krijgen. De Nederlandse influencers die Malibu voor de Games selecteerde zijn Kaj Gorgels, Gwen van Poorten, Yvonne Coldeweijer en Jeroen Holtrop – samen goed voor bijna 1 miljoen volgers op Instagram.


kick-off

Eerder deze maand vond de kick-off van de campagne plaats met de Malibu Games global influencer event op de Dominicaanse Republiek. Tijdens het 3-daagse event kwamen maar liefst 32 influencers uit 9 verschillende landen samen om exclusieve content te maken die ze in de daaropvolgende maanden droppen op hun individuele kanalen.


'We zijn op weg om een zomericoon te worden door belevenissen te bieden die relevant zijn voor onze consumenten', aldus Eelke Verwijs van Malibu Nederland. 'Met deze campagne willen we fans inspireren en nieuwe consumenten aanspreken door te werken met lokale influencers en hun een beleving bieden die unieke branded content oplevert.'