JBL en GoSpooky lanceren nieuwe campagne ‘Find Your Fit’

10-12-2020 (20:20) - Campagnes

Audiomerk JBL lanceert in samenwerking met social-first marketingbureau GoSpooky 'Find Your Fit', een innovatieve campagne ter ondersteuning van de lancering van JBL's True Wireless-oordopjes, een ontwerp voor elke levensstijl. De campagne gaat vandaag van start in Nederland, Scandinavië, het Verenigd Koninkrijk, België, Frankrijk, Duitsland en Spanje.
 
'Find Your Fit' is een interactieve campagne op basis van face swap-technologie. Iedereen kan zichzelf in de JBL-campagne plaatsen en met behulp van deze unieke en speelse technologie onderdeel worden van het merkverhaal. De campagne draait om het winnen van een campagneshoot waardoor de deelnemer het gezicht wordt van de #JBLFindYourFit campagne.
 
De campagne bestaat uit vijf verschillende video's, elk met een ander verhaal en een andere producttoepassing. Van freerunning tot breakdancen en modellenwerk. De campagneboodschap stimuleert mensen om hun stijl te vinden - 'Find Your Fit' - door het uitproberen van de verschillende stijlen zonder dat daarvoor het fysieke product nodig is. De content is gemaakt in samenwerking met specialist Reface, een bedrijf dat voorop loopt in deep-tech met machine learning en kunstmatige intelligentie. Reface is bekend van hun deelbare 'face swaps'.
 
Behalve de interactie met de vijf bestaande video's wordt het publiek ook uitgenodigd om eigen ideeën voor een shoot te delen en deze samen met JBL te creëren. Het winnende campagne-idee zal worden geproduceerd en onderdeel uit gaan maken van de grote 'Find Your Fit'-campagne, waarbij de winnaar de hoofdrol speelt in zijn of haar eigen campagnefilm.
 
JBL lanceerde eerder deze maand samen met McCann een multichannel EMEA-campagne voor de verschillende True Wireless producten. Deze is gebaseerd op het strategische kader en het creatieve verhaal 'Sound That Fits You', met voetbalambassadeurs Jesse Lingard en Lucas Hernandez als de gezichten van de campagne. Aan GoSpooky werd gevraagd om een impactvolle social media-campagne te maken op basis van hetzelfde creatieve verhaal waardoor de naamsbekendheid, loyaliteit en merkliefde voor JBL nog verder versterkt wordt onder een online publiek.
 
“JBL is als merk altijd op zoek naar het verleggen van grenzen op het gebied van social media en technologie. Het True Wireless-productassortiment gaf ons de mogelijkheid om een bijzondere social media campagne op te zetten, waarbij zowel de consument als het product centraal staan in de content ”, zegt Nicolas Griffioen, Social Lead bij GoSpooky. "Met dit als uitgangspunt hebben we een korte ‘video-first’ campagne gemaakt die het publiek in staat stelt om deel uit te maken van de campagne en hen een leuke reden geeft om het op social media te delen."
 
Antonina Filonenko, Social Media Lead EMEA bij JBL, voegt toe: “Met ‘Find Your Fit’ willen we op een impactvolle manier in contact komen met ons publiek en hen echt ontmoeten waar ze zijn. Bij JBL zijn we altijd op zoek naar nieuwe en creatieve manieren om onze doelgroep te bereiken en GoSpooky heeft laten zien perfect te begrijpen wat dat betekent."
 
www.JBLFindYourFit.com
 

credits

Brand JBL: 
Social Media Lead EMEA (HARMAN International) - Antonina Filonenko
Digital Marketing & Social Media (Harman International) - Dave Seedorf
Digital Marketing and Retail Specialist (HARMAN International) - Arnaud Muller
Product Marketing and Communications Lead (HARMAN International) - Nadine Stoel
Artist Relations and Brand Partnerships Manager EMEA (HARMAN International) - Pablo Leckie
Sr Manager PR & Brand Communications EMEA (HARMAN International) - Marije Bakker

Agency: GoSpooky
Client Lead: Emiel Brinkhuis
Sr. Project manager: Esther Scheggia Mol
Creative Director: Raoul Droog
Social Lead: Nicolas Griffioen
Senior Social Media Manager: Sara Mok
Social Media Marketing Intern: Victoria Pamplona
Creator: Paul Snijder
Strategy: Nicolas Griffioen & Raoul Droog
Copywriter: El Winter
PR: Sarah Delatour

Editor social assets: Robert Dreischor
Motion Graphics: Baptist Standaert & Edwin Haverkamp


Production agency: Oxford House Amsterdam
Regisseur / editor: Milan van Gestel
Creative Director OXH: Sjors Baarveld
Producer: Allen Grygierczyk
Projectmanager OXH: Veronique Klomp
1st AD: Pieter Veenhof
DOP: Job van Bijsteren
Editor: Milan van Gestel

1st AC: Maric Dam
Best Boy: Wesley Mulder
Art Director: Joardy Tummers
Fotograaf: Rutger Geleijnse
Stylist: Zinaida Van Latesteijn
MUAH: Danielle Grisel
BTS DOP: Timothy Ader
Social DOP: Peter Baerveldt
PA: Bas Van Elzen
PA: Liedeke Leydesdorf

Talent: The Inhumans Agency
Partner: RefaceAI
Website: Flying Kiwi