Kinderen steken leraren hart onder de riem met zelfgemaakte TV commercial

12-12-2017 (16:10) - Campagnes

Op de dag dat de leraren van het basisonderwijs voor de tweede keer het werk neerlegden, hebben 14 basisscholieren uit Amsterdam en omgeving een TV commercial gemaakt om hen te steunen.  Deze reclamespot is vanavond in het STER blok, vlak voor het Jeugdjournaal op NPO 3, te zien.


De kinderen willen hiermee laten zien hoe belangrijk ze hun meesters en juffen vinden en dat ze hopen dat de mensen in Den-Haag voor meer geld en minder werkdruk gaan zorgen. In minder dan een paar uur tijd werd de TV spot bedacht, opgenomen en gemonteerd. De TV spot is hier te zien.


snuffelstage en BSO bij het reclamebureau

Vanochtend vanaf 9 uur werden 14 kinderen in de leeftijd van 8-12 jaar ontvangen bij Amsterdams reclamebureau BeyenMeyer. De dag startte met een korte masterclass ‘reclame maken’. Na een creatieve brainstorm waarin het script door de kinderen werd uitgedacht, zijn de kinderen in groepjes verdeeld en aan de slag gegaan met het uitvoeren van het script. In een recordtijd is de spot opgenomen en gemonteerd.


vet cool

De kinderen hebben een super dag gehad. “Echt vet cool dat we dit mochten doen en dat we alles zelf bedacht hebben. Ik zit in een schoolklas met wel 30 kinderen en onze juf werkt super hard, dus ze mag echt meer verdienen,” aldus Eefje van 10 jaar oud.