Kinderen te vaak achter scherm: 'Kijk Verder'

21-02-2019 (14:18) - Campagnes

Bijziendheid is een steeds groter probleem onder kinderen. Dat komt door de veranderende levensstijl, waarbij kinderen vaak elke dag urenlang achter een scherm zitten. Met 'Kijk Verder' wil Procornea ouders aanmoedigen om hun kinderen regelmatig te laten controleren. L'eau heeft de campagne ontwikkeld. 


De campagne moet bovendien oogartsen wijzen op hun verantwoordelijkheid. Door veel naar een scherm te kijken, lopen kinderen het risico om grote zichtproblemen te krijgen en zelfs blind te worden. Toch zouden artsen nog te weinig aan de slag gaan met bijziendheid.


De producent van speciale contactlenzen wil daarom zowel artsen als ouders aanspreken, door erop te wijzen dat gezonde ogen niet vanzelfsprekend zijn. 
 

credits

Opdrachtgever: Procornea

Bureau: l’eau

Productiemaatschappij: Generatie Alles

Geluidsstudio: Ambassadors

Fotograaf: Dana van Leeuwen