Kunstcampagne verandert straten in openluchtmuseum

14-05-2020 (16:12) - Campagnes

Omdat de musea nu al weken gesloten zijn heeft de Vereniging Rembrandt een nieuwe kunstcampagne gelanceerd in samenwerking met verschillende outdoor media-exploitanten. De Vereniging Rembrandt wil met de campagne musea een hart onder de riem steken en tegelijkertijd een groter publiek in aanraking brengen met hoogtepunten uit ons gezamenlijk kunstbezit.
 
Op ruim 2000 abri’s van Clear Channel, 10 groot formaat full-video schermen van Ocean Outdoor en op ruim 30 digitale abri’s plus 10 digitale groot formaten van Hillenaar Outdoor zijn deze week in heel het land bekende kunstwerken te zien uit Nederlandse musea.
 

‘Kunst die je bijblijft’

Op de uitingen zijn publiekslievelingen te zien uit de Collectie Nederland, zoals Rembrandts Titus aan de lezenaar in Museum Boijmans Van Beuningen, Lourens Alma Tadema’s Amo te ama me in het Fries Museum en de twee 14de-eeuwse Japanse tempelwachters in het Rijksmuseum. Fusien Bijl de Vroe, directeur Vereniging Rembrandt: ‘Deze werken zijn ingezonden door kunstliefhebbers voor onze actie Kunst die je bijblijft. Uit hun vaak persoonlijke toelichtingen blijkt welke kracht van kunst uitgaat, hoe zij ontroert en fascineert. De wetenschap dat die kunst er ook in moeilijke tijden is en op een weerzien wacht, dat troost.’
 

Openluchttentoonstelling

‘Ondanks de geldende maatregelen zijn we juist meer buiten dan vóór corona. Om boodschappen te doen of om een wandeling in de buurt te maken. We blijven daarbij veel meer in onze eigen omgeving. Juist daar kunnen we het verschil maken met onze abri’s in ruim 280 gemeentes. Nu de advertentiemarkt flink onder druk staat, bieden wij dit soort initiatieven graag een platform. Met deze openluchttentoonstelling brengen we kunst naar de mensen. Daarnaast maken we het straatbeeld er een stukje mooier mee’, aldus Raymond van Kasterop, Managing Director Clear Channel Nederland.