Lemon Scented Tea maakt campagne voor Utrecht Rainbow Festival

09-10-2020 (10:54) - Campagnes

Omdat verschillende evenementen dit jaar niet door gaan, slaan zes roze organisaties en de Gemeente Utrecht de handen ineen voor een alternatief: het Utrecht Rainbow Festival. De organisaties willen de LHBTQI+-community binden en een hart onder de riem steken in deze onzekere tijden.
 
Lemon Scented Tea is verantwoordelijk voor het verhaal, waarin de tegenstander van de community een grote rol speelt: verdeeldheid. In de film, gemaakt met DPPLR, wordt opgeroepen tot eenheid, want ‘wat ons verdeelt, is niks vergeleken met alles wat ons verbindt. De campagne is online en offline door heel Utrecht te zien, van abri’s tot in bioscoopzalen.
 

Verbinden met verdeeldheid

Nick van Kuijk, accountmanager bij Lemon Scented Tea en Teamleider Media & Communicatie bij PANN:
‘Ondanks de gezamenlijke strijd voor gelijkheid, is de verdeeldheid groot binnen de community. En de COVID-omstandigheden versterken dit: elkaar minder ontmoeten, geen feesten, minder mogelijkheid om je hart te luchten. We blijven in onze eigen bubbel. Maar zoals de campagne luidt: we zijn één. En zo is het.’
 
Utrecht Rainbow Festival Is vooralsnog eenmalig en wordt georganiseerd door COC Midden-Nederland, het Midzomergracht festival, Stichting PANN, Qolored Collective, Anteros en het Queer Film Festival Utrecht.Het weekend van 9 t/m 11 oktober staat vol met inspirerende, culturele, boeiende en feestelijke (COVID-proof) activiteiten in de Domstad.


credits

Agency: Lemon Scented Tea
Productie: DPPLR
Regie: Timo Ottevanger
D.O.P: Dionne Cats
Media company: Clear Channel
Sound: Earforce
 

 

Utrecht Rainbow Festival from Lemon Scented Tea on Vimeo.