Lifestyle volgens Europese influencers voor Adidas

30-08-2018 (15:40) - Campagnes

Adidas heeft in samenwerking met Foot Locker P.O.D.System Originals Sessions uitgebracht, een serie lifestyle-films gemaakt door Europese influencers, om de nieuwe schoen van adidas, de P.O.D.System te lanceren.


Voor de campagne door Iris Amsterdam, zijn influencers en artiesten uit Londen en Parijs samengebracht om een film te maken die hun respectieve steden vertegenwoordigt en waarin het motto van de nieuwe P.O.D.System-schoen centraal staat: "great alone, better together".

 

urban inspiratie

In Londen maakten beeldend kunstenaar Mangua, filmregisseur Kalvador Peterson en muziekster Yxng Bane, een film geïnspireerd door hun gecombineerde visie op Londen, terwijl in Parijs regisseur Chris Macari, choreograaf Nelson en muziekproducent Kyu Steed inspiratie putten uit een verhaal over beweging geïnspireerd door hun thuisstad Parijs.


Iris Amsterdam werkte samen met regisseur Josh Cohen om social media content te produceren, in de vorm van korte afleveringen, die het creatieve proces achter elke film laten zien. De afleveringen waren in aanloop naar de filmpremières in Londen en Parijs op 23 augustus online te zien.

 

lokale context

De Brand Activation Manager van Adidas over de campagne: “De manier waarop Iris Amsterdam het productverhaal vertaalde, de drie elementen samengebracht en de slogan 'great alone, better together' in een lokale, culturele context door unieke samenwerkingen, dat is precies waar Adidas voor staat." 

 

tophits

De Adidas P.O.D.System-schoen heeft de meest iconische technologieën van Adidas, de BOOST-hiel (2013), de Point of Deflection-brug (1989) en de EVA-voorvoet met hoge rebound (1995) met meer dan een decennium aan ontwikkeling, samengebracht in deze nieuwe originele schoen. De influencer films, samen met behind-the-scenes content, moeten dit nieuwe product weerspiegelen. 

adidas P.O.D.System Originals Session - Paris Episode 1 from Iris Amsterdam on Vimeo.