LVB produceert RTL-documentaire The Exit Years

13-04-2021 (13:47) - Campagnes

Waar de buitenwereld denkt aan de gevulde portemonnee na de verkoop van je bedrijf, heeft de ondernemer juist te maken met leegte. In de contentcampagne The Exit Years gaat bank ABN AMRO MeesPierson met vier topondernemers in gesprek over wat de verkoop van een bedrijf met hen heeft gedaan en hoe zij de periode na de verkoop hebben ervaren.

Met The Exit Years (geproduceerd door LVB) wil de bank ondernemers inspiratie en begeleiding bieden omtrent het thema bedrijfsoverdracht. Centraal in de campagne staat een documentaire waarin vier ondernemers worden gevolgd die hun bedrijf hebben verkocht. Camille Oostwegel sr. droeg zijn keten van luxe hotels en restaurants in Limburg over aan zijn zoon Camille, Jasper de Rooij verkocht Simpel.nl aan T-Mobile, we zien Simone Brummelhuis die al een tijd geleden restaurantreviewsite Iens.nl verkocht, en Marcel van der Heijden, die spijt heeft dat hij zijn social mediabureau A Friend of Mine liet overnemen. Twee financieel experts op het gebied van bedrijfsoverdracht duiden de verhalen.

Crossmediale campagne
De documentaire wordt meerdere keren op RTLZ uitgezonden en zal later via Videoland in zijn geheel te zien zijn. ABN AMRO MeesPierson gaat online door met een always on campagne waarbij de documentaire als brandstof dient. De verhalen zijn hierbij opgeknipt in meerdere thema-edities en de vier ondernemers krijgen ook allemaal een eigen aflevering. Op de contentsite van de bank zijn nog veel meer verhalen van ondernemers te vinden. Ook is er een naslagwerk waarin de (potentiële) klant van de private bank middels scenario’s wordt bijgepraat over de jaren na de verkoop. Aan hoeveel miljoen heb je genoeg voor een zorgeloos leven? Wat kan je met je vermogen doen? En hoe hebben andere ondernemers het aangepakt?