Make-A-Wish Nederland: ‘Dit is je wereldje geworden’
15-12-2020 (11:06) - Campagnes
‘Om voor alle kinderen die het zo hard nodig hebben, hun liefste wens te kunnen vervullen, hebben we geld nodig’, aldus Hanneke Verburg, directeur Make-A-Wish Nederland. Daarom toont de liefdevolle maar confronterende campagne de realiteit van een ziek kind, en het belang hierin van wensvervullingen.
De film
In de campagne, die is ontwikkeld door Nassau Fundraising in samenwerking met MediaMonks en Studio JOA, krijgen we een kijkje in het dagelijks leven van de zesjarige Sofie. We zien het meisje in een ziekenhuisbed met de bedrijvigheid van artsen en familie om haar heen. In de voice-over van de film horen we Fockeline Ouwerkerk, ambassadeur van Make-A-Wish Nederland en zelf moeder, die een gedichtje aan Sofie voorleest, met daarin een belangrijke vraag. De campagne roept donateurs op om bij te dragen aan het vervullen van allerliefste wensen, op de donatiepagina makeawishcometrue.nl.
In print, outdoor en online media zijn naast Sofie ook Kayah (4) en Martinus (7) te zien. Alle drie wenskinderen van Make-A-Wish Nederland.
Trendbreuk
De campagne kwam tot stand nadat Make-A-Wish bij het bureau Nassau Fundraising een Great Fundraising traject had doorlopen; de door fundraising guru Alan Clayton bedachte methode die wereldwijd door goede doelen wordt ingezet om tot inkomstengroei te komen. Hans Broodman, partner bij Nassau Fundraising: ‘Wij zijn voor Alan de implementatiepartner in Nederland. Met Make-A-Wish moesten we eerst tot de kern komen van waarom ze doen wat ze doen, om pas daarna in een nieuwe campagne de klik met potentiële donateurs te kunnen maken.’
Credits
Verantwoordelijk bij klant: Hanneke Verburg, Jojanneke Verschuur, Minouche van Reenen, Ellen Burke (pr)
Bureau: Nassau Fundraising
Strategie: Hans Broodman, Laurine Verweijen
Creatie: Laurine Verweijen
Account & Project management: Martha Frankenhuis, Daphne Leferink, Bernice Beenakker
Campagne producer: Martha Frankenhuis
Productiemaatschappij: MediaMonks
Regisseur: Emma Branderhorst
Producer: Lisa Bastiaans
Executive producer: Jacques Vereecken
Fotografie: Evert Klein Nagelvoort
Design: Studio JOA
Online mediabureau: Jalt i.s.m. Nassau Fundraising
Donatiepagina: Afdeling Apps